måndag 5 november 2012

Annas mat - din hjälp i vardagen

Så står man där igen och undrar vilken lättlagad vardagsmat man ska laga ikväll.

Jag vill slå ett slag för att veckovis planera sina middagar för att underlätta i sin vardag. 
Jag brukar  i stora drag planera vad jag ska laga för maträtter under veckan. Sedan tittar jag i mina skåp vad som finns hemma och vad jag måste komplettera med, innan jag åker till affären. På så sätt slipper jag stå i affären och fundera över vad jag ska laga för mat, jag undviker att få dubbletter av något i skåpen och jag har ingredienser hemma till de maträtter jag tänker laga. 
Till vardags uppskattar jag recept som är enkla och går snabbt att tillaga. Annas mat är en perfekt kokbok med en blandning av receptklassiker och nyheter som kan vara till hjälp när fantasin tryter och man vill ha tips på lättlagad vardagsmat.

Lotta Lundgrens bok Om jag var din hemmafru är en annan kokbok du kan ta till hjälp om du tycker vardagsmaten börjar kännas rätt alldaglig och tråkig. Det behöver inte vara så svårt och tillkrånglat för att den ska smaka lite mer lördag. Lite mer lyxigt, helt enkelt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar