tisdag 22 januari 2013

Häck, väck, svår fläck

Inför vårt vinterkalas med småkusinerna hade jag tre önskningar som alla rörde fläckar på något vis och har man småbarn är det en ständig kamp mot svåra fläckar. Banan-, tomat/ketchup- och blåbärsfläckar är nog de fläckar som är svårast att få bort. Mina svägerskor brukar alltid tala sig varma om Galltvål, en undertvål som tydligen biter på allt. Naturligtvis var jag tvungen att köpa och prova denna mirakeltvål, och visst den fungerar, men jag har inte provat den på någon omöjlig fläck som inget annat fläckborttagningsmedel har rått på, så om den är ett mirakel eller ej vet jag just inte.
Enligt Ica-kurirens test av fläckborttagningsmedel så finns det inget medel som rår på alla fläckar, utan olika medel tar bort olika fläckar. Därför råder de till att istället byta tvättmedel emellanåt och testa sig fram, för att få en mer fläckfri tvätt.
Men eftersom Galltvålen är miljövänlig och gjord på helt naturliga ämnen och dessutom går att använda som rengöringsmedel till en mängd olika användningsområden, t ex möbler, fönster och djur, så blir mitt val att fortsätta använda den. Och det är ju perfekt att bara behöva köpa en produkt, som funkar till det mesta.


Min Galltvål förvarar jag i en fin liten burk,
 som gör den annars så tråkiga tvättstugan lite roligare :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar