onsdag 24 april 2013

God morgon!!

Startade upp dagen med en Ugnsbakad mango- och jordnötsgröt. Nu är jag riktigt mätt och redo att ta mig an resten av dagen.

Ugnsbakad mango- och jordnötsgröt
2 portioner
 
2 dl havregryn
1 mosad banan
1 mango
2 krm bakpulver
2 msk jordnötssmör
3 st äggvitor
4 msk mjölk
2 nypor salt
 
Till servering
Keso
 
Gör så här
 Tärna mangon i bitar och
micra på högsta effekt i 2 minuter
Ta ut och mosa till en sylt
 Blanda ihop alla ingredienser och
häll upp i en ugnssäker form
Toppa med kokosflingor
Grädda i ugnen i 200 grader i 15-20 minuter
Ät med kall keso
 
Receptet hittade jag Här

Fler frukostrecept!

2 kommentarer:

  1. Hejsan,
    tack för en trevlig blogg som jag tycker om!

    Blir en smula konfunderad när du skriver 3 st äggvitor för 2 portioner?
    I Emmas recept för 1 port. har hon en ½ äggvita så 1 st äggvita borde väl räcka eller hur?
    Trevlig vår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar bloggen och även lämnar en kommentar :)
      Jag måste tyvärr rätta dig när det gäller Emmas recept :(
      Emma har 1/2 dl äggvita i sitt recept alltså 1 dl för två portioner och för att få ihop 1 dl äggvita går det åt 3 ägg.

      Hoppas även du får en trevlig vår!!

      Radera