måndag 29 juli 2013

Utlottning av Veckans receptbok - Älskling maten är klar!

Nu är jag tillbaks i verkligheten och idag börjar jag jobba igen. Mina två veckor semester gick rasande fort och är du nyfiken på vad jag har haft för mig så kan du vart efter kika in på Studio Livskraft, min andra blogg,  och se vad jag gjort de senaste två veckorna.
Under våren har jag varje vecka publicerat Baka veckans kaka. Nu kommer jag istället varje måndag tipsa om en receptbok som jag tycker har bra recept, eller ett särskilt tema, eller bara är en allmänt rolig bok och det kommer vara både kokböcker och bakböcker.
Först ut är  boken Älskling maten är klar! och som kryddan på moset tänker jag lotta ut denna första receptbok.
Sommaren och semestrarna börjar lida mot sitt slut och vardagen med allt vad det innebär gör nu entré. För att behålla sommarkänslan, förälskelsen och lusten att umgås så är den här boken full med finurliga idéer kring hur man i vardagen kan hålla sitt förhållande levande, hur man på ett enkelt sätt sätter en liten guldkant på vardagen. Överraska din kära med en god middag eller knåpa ihop små hjärtliga presenter och ge bort i en fin burk.
Eller kanske ta en kärlekstripp en helg till New York - utan att lämna lägenheten. Stäng av telefoner och gör er oanträffbara, kasta er i soffan med bordet fyllt av snacks och sträckse en teveserie ni båda gillar. Förslagsvis börjar ni helgen med att äta en rökig och saftig hamburgare med en Seven layer dip till.
Seven layer dip
2 skålar/glas
1 en burk refried beans (finns i tacohyllan)
2 avokador, mosade med limesaft, salt och cayennepeppar
3 2 dl crème fraiche
4 2 dl tacosås på burk, hot
5 2 dl riven ost
6 10 svarta hackad oliver
7 ett par cm hackad salladslök
Till servering
Tortillachips
Gör så här
Lägg de olika lagren i två skålar eller glas
Servera direkt eller ställ i kylen
Avsluta sedan helgen med en sen söndagsfrukost på american banana pancakes

En perfekt bok för er som vill hålla kärleken vid liv även när det blir vardag och mörkret smyger sig på, och vem vill inte det :)
För att vara med i utlottningen av boken vill jag att du lämnar en kommentar varför just du skulle bli glad för att få denna bok. Kom ihåg att även skriva en mail-adress, då jag kommer att kontakta vinnaren via mail efter tävlingens slut.
Den 4/8, kl. 20.00 dras den lycklige.

Lycka till! :)

7 kommentarer:

  1. Jag älskar kokböcker och älskar att bläddra och inspireras. Jag älskar också att laga mat till min sambo och testa nya smaker och rätter på honom då han har en tendens att tro att han inte tycker om vissa rätter.
    Vägen till mannens hjärta går ju genom maten... eller?!;)

    SvaraRadera
  2. Tjaa... jag har ingen kärlek att hålla vid liv men älskar kokböcker och vem vet, den kanske kan hjälpa mej att få den stora kärleken på fall??

    SvaraRadera
  3. Oj, fick inte med nån mailadress men jag har ett kontaktformulär inne på min sida OM jag skulle ha den stora turen att vinna :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig kokbok:) vill gärna ha den,så jag kan överraska maken vi har nu varit gifta i 22år:)
    Kontakt uppgifter finns på min blogg om jag har turen att vinna
    Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Kokböcker är alltid härlig inspiration, man kan sitta o bläddra länge o komma på egna varianter av recepten. Sånt gillar jag! Den där kokboken skulle vara mysig att ha för att komma på nåt gott att fjäska för maken med. Vi har nyss firat vår tionde bröllopsdag och det går gärna slentrian i såväl matlagning som romantik. Nytändning skulle inte vara dumt! :)
    Du når mig på trollmamma@e.flum.net om jag skulle ha lyckan på min sida, fast jag brukar ha mer tur i kärleken än i lotteri. :)

    SvaraRadera
  6. Jag är - får jag erkänna - sämst på att laga mat här hemma. Min sambo drar verkligen tyngsta lasset på den punkten! Med en ny inspirerande kokbok skulle jag helt enkelt bli tvungen att ta mig i kragen och överraska med godsaker, jag också...
    Min mail: hej(at)enkoppte.nu

    SvaraRadera
  7. Här hemma springer världens underbaraste lilla 1-åring runt, en liten tjej vid namn Emilia. Hon är det bästa vi har och i princip all fokus har så klart legat på henne sedan hon kom till världen. Kan lätt bli att man glömmer bort varandra i parförhållandet så därför skulle jag vilja vinna boken för att få lite tips på hur jag kan överraska min kära sambo för att visa honom min kärlek och uppskattning som han är värd!
    Min email är anneliehansjons@hotmail.com

    SvaraRadera