fredag 3 januari 2014

Honungssöt sparris - ett perfekt tillbehör till kött

Till nyårsmiddagen hade jag köpt hem ett knippe sparris som jag inte hade bestämt hur jag skulle tillreda och tyckte det kändes lite fantasilöst att bara koka dem men så fick jag se ett recept med haricots verts som jag tänkte att det måste ju funka även med sparris, och det gjorde det, ett perfekt tillbehör till kött.
  
 Honungssöt sparris

2 schalottenlökar
100 g tärnad bacon
1 msk smör
200 g sparris
1-2 msk honung
Salt
Peppar

Gör så här
Skala och skiva löken
Fräs lök, bacon och sparris i smör
Vänd ihop baconfräs med honung
Smaka av med salt och peppar

2 kommentarer:

  1. Det ser verkligen gott ut! Hoppas du har haft en fin jul. Önskar dig en God fortsättning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min jul firade jag med familjen i Branäs för att kunna åka lite skidor under jullovet, tyvärr har ju snön mest lyst med sin frånvaro den här julen men god mat och trevligt umgänge har vi iaf haft under julen så jag klagar inte :)

      jag önskar dig med en god fortsättning :)

      Radera