onsdag 15 januari 2014

Viryayoga med störtkruka ;)

Idag känner jag mig alldeles mör i hela kroppen, fick mig en rejäl omgång Viryayoga igår, men det är en sån där skön känsla när man arbetat ordentligt med kroppen och tagit ut sig och sen får vila i det och vara nöjd med sig själv.
Passet innehöll för mig en del nya yogaställningar som i mina ögon såg rätt komplicerade ut. Jag försökte hänga med så gott jag kunde och peppade mig med att det kändes lika svårt den allra första gången jag överhuvud taget gick på ett yogapass.  När jag började med kundaliniyoga i höstas var det eldandningen som jag kände att jag var tvungen att träna extra i min ensamhet hemma, igår var det två asanas (ställningar) som i min värld verkar hopplöst omöjliga. 


Ja, ni ser ju själva, tror ingen klarar detta på första försöket ;) 
men faktum är att flera av de andra på passet stod i dessa ställningar som om det vore det mest naturligaste, så det borde gå, men som sagt det blir nog till att träna i ensamhet (med störtkruka :)

Förresten är det tulpanens dag idag. Varför inte ta och överraska någon med en bukett, det ska jag :)


Ha en skön onsdag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar