lördag 1 februari 2014

Födelsedagskalas med bullar, kakor och tårta


Nu har lugnet lagt sig och dagens födelsedagskalas är över. Åren går i en hiskelig fart, inser man när barnen fyller år. Det var ju inte länge sedan de var små och låg o jollra i ens famn :) Idag var det dotterns 15:e födelsedag och det som bjöds på kalaset var helt efter hennes önskemål. Nåja, nästan, banankakan var inte hennes idé utan min, hon äter nämligen inte banan.   
Nu tänker jag med gott samvete placera mig i Tv-soffan och koppla av med att titta på Susanne som ska baka kladdkakstårta i Go´kväll, kanske något att bjuda på till nästa kalas, och inte göra alls mycket mer, för ikväll är det mannen som ska stå för maten. Undrar vad det kan bli för gott :) Ikväll drar också Melodifestivalen igång och det vill jag inte missa, man måste ju kunna hänga med i diskussionerna som blir kring artisternas klädval, rätt val av programledare och var det verkligen rätt låtar som gick vidare? 
Så nu drar jag mig tillbaks till soffan. Ha en fin kväll alla! 


Här hittar ni recepten till de bullar, kakor och tårta vi bjöd på födelsedagskalaset. 
Klicka bara på länkarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar