tisdag 18 mars 2014

Frukostpudding gjord på chiafrön

I morse tog jag och bytte jag ut min vanliga fullkornsgröt mot en frukostpudding gjord på chiafrön. Chiafrön ska tydligen vara oerhört nyttiga och bra på alla sätt och vis, men smakade något gjorde de då rakt inte.  Jag toppade min pudding med physalis och vindruvor, kanske det smakar mer och är godare om man istället använder bär, och ganska mycket. Har ni någon erfarenhet av chiafrön, och har några tips vad mer man kan använda dem till?
 1 portion

2 dl mjölk
 0,5 dl havregryn
 2 msk chiafrö 
0,5 banan 
1 tsk hyvlad mörk choklad, minst 70% kakao 
Flagad kokos 
Bär efter smak

Gör så här
Blanda mjölk, havregryn och chiafröna på kvällen
Rör om då och då
 Ställ i kylen över natten
Nästa morgon mixas puddingen med banan och 
toppas med bär, choklad och kokos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar