fredag 28 mars 2014

Min lediga dag

Oj, vad min lediga dag gick fort!! Vad fick jag då gjort? Jo, jag startade dagen med en härlig yogastund. Så här års håller jag till nere i källaren när jag yogar, jag längtar verkligen tills jag kan ta ut min yogamatta i trägården och yoga till fåglarnas kvitter tidiga morgnar, men källaren kändes riktigt trivsam i dag med solstrålar som letade sig in genom de små källarfönstren, och så hade jag ju Molly som sällskap :)
Eftersom vår tomt är rätt skuggig och kall på förmiddagarna så här års passade jag på att åka en sväng till stan för att shoppa lite.
Det blev ett par jeans och några jumprar, 
och ett par mjuka byxor och en collegetröja att yoga i. 
På vägen hem stannade jag till hos blomsterhandlaren och köpte lite blommor. 
Penséer, gerbera och tulpaner...
     ...och en söt liten uggla som jag inte kunde motstå.
Efter ett besök på shoppingcentret med massor folk, jäkt och stress är det såå skönt att komma hem till skogen och lugnet. Fåglarna kvittrar, solen skiner och det är vår :)
När solen äntligen tittade fram bakom trädtopparna blev det en skön fika på trappan,
 med boken Dekorera - Kreativt och personligt  
för att få inspiration och idéer inför årets påskfirande, 
innan jag for iväg igen för att hämta tapeterna till grabbens rum.
Jag tror alla ungdomar någon gång har en svart fas i sitt liv, min grabb är i den nu ;) 
men jag tror det blir riktigt snyggt med svart fondvägg och metallic i resten av rummet.
Har föreslagit tyg till gardiner med lite röda inslag, för att få lite färg i rummet, 

får se om han går med på det.
 
Katt på äventyr, tassade ut genom fönstret som stod på vid gavel, ut på fönsterblecket och vidare ut på rosstativet. Ganska högt men inget som skrämmer en balanskonstnär.
 
Till fredagsmyset blev det Fish & Chips.
Recept på det kommer i helgen. 
Det är det bästa, nu framåt kvällen och min lediga dag börjar lida mot sitt slut, det är helg i morgon och jag har ytterligare två lediga dagar kvar, jippi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar