fredag 18 april 2014

En välkomnande entré

 
Apropå  att göra sin entré inbjudande så arrangerade jag lite färgglada blommor vid vår entré igår, innan jag for till Blåkulla ;) Där var det trevligt värre, förresten. Vad tyckte ni andra?
Krukorna jag använder planterar jag nytt i efter säsong och flyttar runt på och placerar dem lite vart jag tycker det passar just då. När jag planterar flera blommor i samma kruka brukar jag tänka i olika höjder, gräset och påskliljorna t ex är högre en penséerna. Det är snyggt om man också har en växt som hänger ner över kanten, murgröna t ex.
 
Vi har en riktigt stor tomt, pga av min mans trädgårdsintresse, där vi har gott om plats för att kunna odla, men för min del skulle det allt räcka med att ha en Trädgård i kruka, mer praktiskt och lätthanterligt, enligt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar