fredag 25 april 2014

Fest med systrarna von Sydow

Letar du efter en bok med tips och idéer inför stundande studentfester, dop eller bröllop, eller kanske för brunchen du tänkt samla ihop ditt kompisgäng till, då kan jag tipsa om systrarna Ebba och Amys nya bok Fest med systrarna von Sydow
En bok fylld med härliga familjebilder från olika festliga tillfällen och naturligtvis en hel massa tips och inspiration på passande mat och praktiska lösningar för att göra festen så smidig och lyckad som möjligt. Testade ett av recepten ur boken igår, en brunch-strata, eller som jag skulle kalla den, en ugnsomelett, som var riktigt god. Recept på den kommer inom kort.
För min del är det inga större festligheter inplanerade i år men nästa år tar grabben studenten och då kommer boken väl till pass, bl a ägnas ett kapitel särskilt åt en enkel och matig buffé som kan förberedas i god tid, låter perfekt  i mina öron. Fram tills det är dags för studentfest får jag helt enkelt testa och provlaga mig fram bland systrarna von Sydows smarriga recept. Ett år har jag ju på mig så jag hoppas jag ska få ihop de perfekta rätterna, naturligtvis smakmässigt men mest med tanke på att de ska gå att förbereda i god tid. Har ni någon paradrätt ni tar till när det är större kalas och mycket ska förberedas? 

Och så är det ju fredag igen, juhu! Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar