söndag 3 augusti 2014

Vi är vad vi tänker

Bara Anna är en klok och modig tjej som valt att följa sina drömmar och som inser att för att få det liv man önskar måste man på något sätt agera och inte bara tro att ödet leder en rätt, det är man själv som genom sina tankar skapar det liv man önskar. Jag har följt Anna nu ett tag på hennes blogg och kan inte annat än imponeras av hennes beslutsamhet och fokusering på att få det liv hon helst vill leva. Hennes inlägg idag om att det vi tänker och fokuserar på får vi mer av inspirerade mig till att själv skriva om mina erfarenheter och tankar kring tankens kraft. Jag blir mer och mer övertygad om att vi med tankens kraft kan få vad vi vill och bli vad vi drömmer om. Efter att ha jobbat inom vården under många år började jag för några år sedan att utbilda mig till ekonom. Inom vården sker  det hela tiden neddragningar, och de sparkrav som ställs gör arbetet allt tyngre. För att effektivisera flyttas personalen runt, utan vare sig hänsyn till vårdtagare eller personal med tanke på trygghet och kontinuitet, och det sista jag ville var att behöva jobba på en vårdavdelning med dementa. Jag beslutade att ta tag i min egen situation innan någon annan gjorde det och tog tjänstledigt under två år för att studera ekonomi. Men utan tidigare erfarenheter inom yrket var det  svårt att få jobb när jag väl var färdigutbildad och var  därför tvungen att gå tillbaka till mitt tidigare arbete som undersköterska och hamnade förstås på en demensavdelning, där jag absolut inte ville vara. Tankens kraft tar inte hänsyn till ordet inte utan jag drog helt enkelt till mig det jag tänkte och kände i hela min kropp, inte demensavdelning. När jag förstod att det var mina tankar på vad jag inte ville som ledde mig dit, började jag föreställa mig en känsla och en bild där jag är överlycklig över att ha fått det jobb jag verkligen vill ha.
Efter ett otal ansökningar och med min beslutsamhet att inte ge upp så hände det plötsligt, jag fick det jobb jag önskade. Så mitt råd till dig som känner att du har hamnat snett i livet och vill ändra bana är att lita på tankens kraft och på din egen känsla för vad som är rätt eller fel för just dig. Lyssna inte på din kritiska röst, vad ska andra säga, det här går inte, jag kan inte, och lyssna inte på vad andra tycker, utan följ dina egna drömmar och tankar och fokusera på vad du egentligen vill och önskar.

 
Allt det vi är, är resultatet av vad vi har tänkt
                                                                          BUDDHA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar