måndag 8 september 2014

Hemma hos Melker Andersson- Veckans receptbok


Vad äter egentligen en stjärnkock till vardags? 
När jag bläddrar i Melker Anderssons bok Hemma hos Melker Andersson 
så verkar han äta som vilken Andersson som helst, eller vad säger ni om pytt i panna, 
eller köttfärslimpa, inga konstiga rätter eller hur 
(om nu någon tror att stjärnkockar bara äter anklever och tryffelpastej :) 
Och som den stjärnkock Melker Andersson är sitter han ju naturligtvis inne med en hel massa fina recept som han gärna delar med sig av, 
antagligen anledningen till uppföljaren Hemma hos Melker på landet
Stroganoff tror jag är en vanlig vardagsrätt i många familjer, ofta lagad med falukorv, men Melker byter ut korven mot lax. Det tyckte jag lät intressant och valde att testlaga  

Blev riktigt gott! 

Och lax är ju både nyttigt och gott så jag valde att testlaga ytterligare ett recept med lax, nämligen 


Enligt Melker blir laxen godare och saftigare om laxen inte bakas med i puddingen, 
utan tillagas separat, och det får man ju lita på, att Melker vet vad han talar om ;) 
därför lagade jag laxpudding utan lax, men med laxen bredvid. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar