tisdag 21 oktober 2014

Frukost/Mellis på stekta äpplen, banan och kokos




Gjorde ett snabbt och mumsigt mellanmål i helgen. 
Passar utmärkt även som frukost, men då kanske man byter ut klicken glass mot yoghurt, 
keso eller kvarg istället. 
En liten hälsokick!





Stekta äpplen med banan och kokos

2 äpplen
1 msk kokosolja
2 bananer
1-2 msk honung
Mald kanel
Rostade kokosflingor

Gör så här
Stek stora tärningar av äpple i kokosolja tills de mjuknar lite
Skiva bananer
Blanda äpplen och bananer i en skål
Krydda med kanel
Ringla över honung
Blanda försiktigt
Strössla över kokosflingor
Toppa med yoghurt, keso, kvarg, eller glass

2 kommentarer:

  1. Vilken inspiratör du är med alla dina goa recept :)
    Svar på ditt inlägg hos mig :
    Ja jag har haft min stuga i tre år och arbetat upp en grund . Visst är jag modig men samtidigt en jätte utmaning för mig om jag fixar det hela . Det här är min dröm och den ska jag förverkliga nu.
    Kram Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt, jag önskar dig ett stort lycka till med din stuga. Kommer säkert gå jätte bra för dig! Kram

      Radera