måndag 20 oktober 2014

Kebabdressing

Jag brukar inte vara den som lagar mat utan recept, utan håller mig ganska strikt till recepten jag lagar efter. Men med den här kebabdressingen var det annorlunda. Ingredienserna hade jag koll på, men inga mängder eller mått, så det fick bli på en höft. Faktum är att dressingen fick toppbetyg av alla i familjen, på första försöket :) 
Eftersom jag inte har några exakta mått rekommenderar jag att, liksom jag, smaka dig fram. Lycka till! 

Kebabdressing

Majonnäs
Crème fraiche
Vitlök
Chilipeppar
Persilja
Mjölk
Citron
Salt

Gör så här
Ha majonnäs i en skål
Tillsätt chilipeppar och pressad vitlök efter tycke och smak
Blanda i en klick crème fraiche
Hacka persilja och blanda i dressingen
Tunna ut dressingen med mjölk till önskad konsistens
Smaka av med citronsaft och salt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar