lördag 19 december 2015

Getost till förrätt, lunch och efterrätt

Förra året fick vi i personalen på äldreboendet där jag jobbar varsin påse med getost av en av de boende vars barn driver en getgård. I år fick vi varsin rulle av getsmör. Spännande! Har ni smakat getsmör? Jag har en plan för getsmöret...
Återkommer med rapport.


Getostarna jag fick förra året blev det både förrätt, lunch och efterrätt av, 
dock inte samtidigt.

Getost till förrätt
Gratinerad chèvre chaud
Receptet hittar du HÄR

Getost till lunch
Omelett med getost, paprika, lök och spenat
Receptet hittar du HÄR

Getost till efterrätt
Ugnsbakad brieost med glöggrussin
Receptet hittar du HÄR

1 kommentar:

  1. Har aldrig smakat men det låter spännande!

    Och jag fnissade lite åt glitter i ansiktet.
    Ser det framför mig, hur glittret sprider sig.
    Kram Hannis

    SvaraRadera