onsdag 2 december 2015

Månadens middagstips - december



Nu när det stundar bråda tider inför jul, med allt vad det innebär, kanske era tankar mest kretsar kring adventsmingel och julmat, men det kommer en tid efter jul och nyår när man kommer längta efter något helt annat än julskinka, sill och janson, därför vill jag den här månaden be er tipsa om era bästa vardagsrätter. 
Är det pasta ni brukar längta efter när julen börjar lida mot sitt slut,
eller är det kanske hederlig husmanskost som köttbullar med sås och potatis?

Mitt tips är att använda resterna av julskinkan och laga schnitzel till middag.

 Recept på det hittar ni HÄR


Om du är intresserad av att delta med ett middagstips på den ultimata vardagsmaten efter jul ska du...


  • Laga en vardagsrätt och blogga om den på din blogg.
  • Skriv i inlägget att du är med i Månadens middagstips och länka hit.
  • Skriv en kommentar här i kommentarsfältet med länk till ditt bidrag.


 Senast den sista december vill jag ha ditt bidrag 
och i början på januari publicerar jag ett inlägg med länkar till dem som deltar.

Har du ingen egen blogg men ändå vill bidra med ett recept 
då går det bra att mejla recept och bild till 
studiolivskraft@gmail.com


Tidigare middagstips...



2 kommentarer:

  1. Bra tips att göra snitzel på julskinkan. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hej
    Här kommer mitt bidrag.
    Ha det gott
    hoppas du haft en bra jul
    kram Milla
    http://millashalsoblogg.blogspot.se/2015/12/cheddarsill-och-tortellini.html

    SvaraRadera