torsdag 21 april 2016

Laxfilé med blomkål- och broccolimos

Alltså, hur svårt kan det va...
Inte alls, när man får tips och idéer serverade på fat ;)
Häromdagen gick jag där i affären och cirklade runt bland frysdiskarna och funderade på vad jag skulle laga för mat i veckan. Där och då fick jag ingen som helst inspiration och åkte hem utan något från frysdiskarna. 
Men så kommer jag hem och kikar in hos Livsnjutarnas gourmetkök
och där fanns tipset; mos på fryst blomkål och broccoli. Naturligtvis...
Och med stekt laxfilé till blev det en perfekt vardagsrätt, snabb och enkel.


Laxfilé med blomkål- och broccolimos
4 portioner

4 laxfiléer
600 g blomkål, djupfryst
250 g broccoli, djupfryst
1 dl majonnäs
Saft av citron
Salt
Vitpeppar
Till servering
Gröna ärtor
Tomat
Citron

Gör så här
Koka blomkål och broccoli i lättsaltat vatten i ca 5 minuter
Häll av vattnet och mosa grönsakerna med en potatisstöt
Tillsätt majonnäs
Smaka av med salt, peppar och citronsaft
Salta och peppra laxfiléerna
Stek dem i smör 3 minuter på varje sida i en inte för het stekpanna

2 kommentarer:

  1. Lax som är så gott. Låter som en rätt för mig att prova. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Härligt att kunna inspirera! Ha en fin helg, kramizar!

    SvaraRadera