söndag 15 maj 2016

Förvandlingen av "vår" skog

 Det sker en stor förvandling av "vår" skog. 
I snart 20 år har vi bott i vårt hus och haft skogen som närmsta granne men snart kommer det inte längre att vara så. Det är planerat för 300 tomter i "våran" skog.

För ganska exakt två år sedan tog jag den här bilden.


 Sommaren 2014 asfalterades vägen och gatubelysningen kom på plats.


Ett halvår senare byggdes de två första husen.



Vid dags dato har det kommit till ytterligare några hus.


Men den största förvandlingen är i skogen till vänster om vägen, uppe på krönet. 


Där är skogen nu helt borta och istället är det förberett för gator och tomter.



Kom och köp, det finns en hel del tomter till salu, si så där 290 st ;)
men alla är ännu inte påbörjade. I skogen som ses i bakkant på bilden ska träden också fällas för att ge plats åt fler gator och tomter.


Tomterna med bäst läge är redan sålda.


Kan bero på utsikten...



Jag är inte direkt emot utvecklingen, och kan iaf inget göra åt den, bara acceptera och anpassa mig efter de förhållande som är, men visst känns det konstigt att den skog och miljö där mina barn växt upp, där vi kände varje stig och sten, nu kommer bli ett villasamhälle med 300 tomter. Det jag iaf ser som positivt med denna utveckling är nog att det nu om vintrarna kommer att finnas gatlyktor i området, så man slipper stå i mörkret och vänta på bussen och kan gå ut och promenera på kvällarna efter jobbet. Inget ont som inte har något gott med sig :)

1 kommentar:

  1. Visst känns det konstigt med allt som förändras. Men det är bra du ser positivt på det hela. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera