söndag 12 mars 2017

Kost- och motionsdagboken v 10

Det sjunger i isen. Inte långt kvar till öppet vatten.

Åt pannkakor två dagar i rad och upplevde att magen blev lite rumlig efter det.

Det intressanta är att jag konstaterade när jag gick tillbaks i min kost- och motionsdagbok och letade efter när den rumlade sist att den hållit sig lugn i en hel månad. Veckorna går fort! Kändes som kanske två veckor sen, men som sagt jag har inte antecknat något om orolig mage sedan v 6. 
När jag ögnar igenom vad jag ätit så verkar det faktiskt som att jag har hållit mig ifrån pastan som jag trodde var anledningen till rumlig mage sist. 
Nu verkade det alltså vara pannkakorna som var orsaken.

Veckan som gått:

Vecka 10


Måndag
Frukost:Skördegröt med aprikoser,kokt ägg med Kalles kaviar
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Banan
Dryck:Vatten, kaffe
Lunch:Ugnstekt kyckling med potatis och cidersås,apelsin
Dryck:Vatten
Mellanmål:Äpple
Dryck:Vatten
Dryck:Mjölk
Mellanmål:Pannkakor med keso och hallonsylt
Dryck:Te

Tisdag
Frukost:Skördegröt med aprikoser,kokt ägg med Kalles kaviar
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Äpple
Dryck: Vatten,kaffe
Lunch:Laxgryta,apelsin
Dryck:Vatten
Mellanmål:Äpple
Dryck:Vatten, kaffe
Middag:Minnestronesoppa,vitlöksbagutte
Dryck:Vatten
Mellanmål:Keso,rökt kalkon,vindruvor, yoghurt, granola
Dryck:Proviva,te
Träning:85 min step-up, styrka och yoga 

Magen mådde:Magen kändes något svullen och rumlig när jag vaknade. Pannkakorna?

Onsdag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt med aprikoser,keso,vindruvor
Dryck:Proviva,kaffe
Mellanmål:Banan
Dryck: Vatten, kaffe
Lunch:Ugnsstekt kyckling,apelsin
Dryck:Vatten
Mellanmål:Äpple
Dryck:Vatten
Middag:Böngryta
Dryck:Mjölk
Mellanmål:Yoghurt med kvarg,bär och granola
Dryck:Te

Torsdag
Frukost:Skördegröt med aprikoser,keso,vindruvor
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Banan
Dryck:Vatten, kaffe
Lunch:Böngryta
Dryck:Vatten
Mellanmål:Banan
Dryck:Vatten
Middag:Sjömansfalu
Dryck:Mjölk
Mellanmål:Yoghurt med kvarg och granola,kokt ägg med Kalles kaviar
Dryck:Te
Träning:Simning 45 minuter

Fredag
Frukost:Skördegröt med fikon,bärsmoothie
Dryck: Kaffe
Mellanmål:Banan
Dryck: Vatten, kaffe
Lunch:Sjömansfalu
Dryck:Vatten
Mellanmål:Hålkaka med kokt ägg och Kalles kaviar
Dryck:Te
Middag:Hemmagjord pizza
Dryck:Öl

Lördag
Frukost:Banan,lätt vaniljyoghurt,bär,hålkaka med ost och rostbiff
Dryck:Proviva, kaffe
Lunch:Kycklingfalu med äpple
Dryck:Cider
Middag:Grillad fläskfilé med friterad rösti
Dryck:Vin
Träning: 3,5 km promenad

Söndag
Frukost:Fruktsallad med kvarg och lättyoghurt,kokt ägg med inlagd sill
Dryck:Proviva,kaffe
Mellanmål:Stekta kaneläpplen med päronkräm
Dryck: Vatten
Lunch:Kikärstburgare
Dryck:Mjölk
Mellanmål:Banan
Dryck:Vatten
Mellanmål:Smörgåsar med rostbiff och kokt ägg
Dryck:Te
Träning: 60 min step-up, 60 min yoga


Godis och annat onödigt gott
Nötter och chips till Mellofinalen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar