söndag 26 mars 2017

Kost- och motionsdagboken v 12

Hoppas det snart blir lite grönt på träd och buskar...

Jag konstaterar att mina regelbundna träningspass har lätt till att jag längtar efter att få träna och att jag nu försöker komma på hur jag ska få till ett träningspass till i veckan. 
Men det tror jag kommer lösa sig nu när ljuset och våren är här och jag kan ta på löparskorna och springa en slinga efter jobbet. En träningsform där jag inte behöver passa en särskild tid och som jag inte heller behöver ägna tid för att ta mig till. 
Blir perfekt!

Vecka 12



Måndag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,kokt ägg,inlagd sill
Dryck:Proviva,kaffe
Mellanmål:Banan
Dryck:Vatten, kaffe
Lunch:Kallrökt lax,rotfruktssallad,aioli,apelsin
Dryck:Vatten
Middag:Stekt kycklingfilé,ris,brun sås
Dryck:Vatten
Mellanmål:Fruktsallad med lätt vaniljyoghurt och valnötter
Dryck:Te

Tisdag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,kokt ägg med kalles kaviar
Dryck:Proviva,kaffe
Mellanmål:Äpple
Dryck:Vatten,kaffe
Lunch:Laxpasta(färdigköpt mat),apelsin
Dryck:Vatten
Mellanmål:Clementin
Dryck:Vatten
Middag:Korv med pasta,gurka och tomat
Dryck:Mjölk
Mellanmål:Makrill,ostkex
Dryck:Te

Träning:70 min step-up med styrka

Onsdag
Frukost:Fiberhavregryn,bärsmoothie
Dryck:Kaffe
Mellanmål:
Dryck: Vatten, kaffe
Dryck:Vatten
Mellanmål:Snoddas
Dryck:Kaffe
Middag:Lax- och grönsaksgryta
Dryck:Mjölk
Mellanmål:Surdegsbröd med ost och salami,vindruvor
Dryck:Te

Torsdag
Frukost:Fiberhavregryn,bärsmoothie
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Äpple
Dryck:Vatten, kaffe
Lunch:Lax-och grönskasgryta,apelsin
Dryck:Vatten
Mellanmål:Clementin
Dryck:Vatten
Middag:Kassler och jordärtskockspuré
Dryck:Mjölk 
Mellanmål:Surdegsbröd med ost och salami
Dryck:Te 
Träning: 40 minuter simning

Fredag
Frukost:Bärsmoothie
Dryck: Kaffe
Mellanmål:Äpple
Dryck: Vatten, kaffe
Lunch:Kassler och jordärtskockspuré,clementin
Dryck:Vatten
Mellanmål:Äpple
Dryck:Vatten
Middag:Kycklinggratäng med jasimris,avokadosallad
Dryck:Vin
Backträning...

Lördag
Frukost:Mangobowl med jordgubbar,surdegsbrös med salami och paprika
Dryck:Proviva,kaffe
Lunch:Grillat med potatisgratäng,avokadosallad,tzatziki
Dryck:Vin
Mellanmål:Jordgubbspaj med vaniljsås
i mördarbacken.
Dryck:Kaffe
Träning: 3,5 km promenad 

Söndag
Frukost:Mangobowl med banan och vindruvor,surdegsbröd med salami och paprika
Dryck: Proviva,kaffe
Lunch:Sushi
Dryck:Vatten
Mellanmål:Födelsdagsfika med tårta
Dryck:Kaffe
Middag:Kycklinggratäng med jasimris,grönsallad
Dryck:Vatten
Träning: 4 km promenad


Godis och annat onödigt gott
Lite chips, nötter och mörk choklad i helgen.



2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! När ska du öka på träningen, då:)?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack😊
      Som jag skriver är planen att öka på träningen med en löprunda. Är det väder för det kommer den bli av på fredag.
      Bra att du sätter lite press på mig😜

      Radera