söndag 23 april 2017

Smoothie Bowls till frukost

... lunch eller mellanmål.


God morgon!
Söndag morgon och vi startar upp med en redig morgonboost. 
En tjockare variant av smoothie som äts med sked ur skål. 
Dagens frukost-bowl består av banan, lingon, dadlar och ingefära och är både rejält mättande och nyttig. 

Lingon- och ingefärsbowl 
2 frysta bananer
4 dadlar utan kärna
1 dl mjölk, 
(vanlig-, mandel- eller havremjölk)
1,5 dl lingon
1 msk färsk ingefära
Vatten till spädning

Gör så här
Mixa allt utom vatten till en tjock smoothie
Späd till lagom konsistens med vatten 
               Recept ur boken Supersnacks             


Men bowls kan varieras i det oändliga. Det är bara fantasin som sätter gränser. 
Behöver du lite inspiration till dina Smoothie bowls så finns det några recept här på bloggen att inspireras av. Klicka på länkarna för recept!





Solen skiner så jag ska passa på att gå ut och påta lite i trädgården :)
Vad har du för planer för dagen?

Skön söndag!

3 kommentarer:

  1. Så mumsigt. Här sken solen i går. Idag känns det mer jämntjockt med moln. Så det får bli lite träning först. Hoppas det blir bättre sedan. Ha en fin söndag i trädgården. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Det låter jättegott med lingon i smoothiebowl, måste testa denna variant. Jag gör ibland lingonsmoothie med kardemumma och yoghurt, älskar den men resten av familjen tycker att det är en knasig kombination:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderade faktiskt i morse på vad mer jag skulle använda mina frysta lingon till.
      Nu vet jag... :)

      Radera