fredag 20 september 2013

Fredag med färdiggrillad kyckling, pomme och en enkel avokadosås

Äntligen fredag och solen har skinit från en nästan klarblå himmel idag. Visst känns det att hösten är här med lite kyligare luft men just idag har solen värmt riktigt gott. Jag har unnat mig ett par dagar semester den här veckan, igår hade jag en bara vara dag och idag har jag passat på att uträttat en del ärenden på stan och sedan njutit av solen och värmen. Eftersom jag har semester tänkte jag vara extra bekväm med maten idag, så jag köpte med mig en färdiggrillad kyckling hem från stan och till den blev det pomme och en enkel avokadosås. Mycket gott i all sin enkelhet.
Avokadosås
1 avokado
0,5 gurka - skalad
1 dl neutral olja
1 tsk pressad citron
Salt
Gör så här
Mixa i matberedare eller
med stavmixer till en slät kräm
Krydda med din favorit ört eller lök
(Jag blandade i basilika och gräslök idag)


Nu tänker jag inta tv-soffan och hoppas på att det fina vädret håller i sig i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar