onsdag 1 januari 2014

Nu kickstartar jag mitt nya hälsosamma år 2014

2014, ett nytt år med nya möjligheter, och jag tänker göra en nystart med träningen och kosten. Det har varit ett alldeles för stort fokus på desserter och bakverk och allt för lite träning det senaste halvåret, så det måste det bli ändring på under 2014. Eftersom jag inte tror på dieter kommer jag att försöka äta allsidigt med fokus på mycket grönsaker och mindre fett och kolhydrater,
men framför allt kommer jag att lägga stort fokus på att motionera mera.
 
Så häng med mig in i ett hälsosammare år 2014 med färre go´saker och mer sunda vanor.

6 kommentarer:

  1. Låter intressant! Jag tror inte heller på dieter men äter gärna nyttigt och tror på fysisk aktivitet i kombination med bra mat.

    God fortsättning på nya året!

    SvaraRadera
  2. Nämen vad trevligt! Det är ungefär exakt vad jag har tänkt också. Heja oss! :) Och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkert många som tänker samma tanke nu när det nya året börjar, ett bra tillfälle att ta tag i saker och ting och börja om från scratch. Av erfarenhet vet jag att det går bra till en början men att det sedan har en tendens att rinna ut i sanden det man föresatt sig vid årets början men är man flera som stöttar och peppar så går det alltid lättare att hålla sig på banan och inte avvika från målet. Med stöd och pepp ska vi säkert lyckas, så som sagt, heja oss och lycka till du med Lisa :) // Birgitta

      Radera
  3. Önskar dig en god fortsättning på det nya året och att du lyckas med dina föresatser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar er det samma och håller tummarna för att jag i år lyckas leva lite sundare hela året ut och då har fått en sund livsstil som jag kan leva med resten av mitt liv, inte bara en quick fix utan något beständigt.

      Radera