fredag 7 februari 2014

Vintips!

Fredagkväll med mat och vin! 
Här hemma laddar vi för helgen med köttgryta på nöt och ett vintips jag fått, Gnarly Head (nr 6597), ett bärigt vin med inslag av ekfat som passade fin, fint till vår köttgryta, men jag tror det kan passa ännu bättre till sommarens grillat :) Längtar!!
 

Imorgon blir det lite kalas igen för dottern som fyllde 15 år förra helgen, några eftersläntrare kommer och grattar. I helgen är det annars melodifestival, en tur till staden för att uträtta några ärenden och en härlig promenad med skoknarr i solen som står på programmet. Ser dock på väderprognosen nu att sol och skoknarr kan jag glömma :( men en promenad ska det nog kunna bli iaf. Vad har ni för planer för helgen? Vad ni än har för planer önskar jag er en riktigt fin helg med tid för avkoppling och återhämtning.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Rött vin är inte min melodi även om detta hade ett skojigt namn. För egen del blir det inte någon ledig helt, istället blir det kurs med fullspäckat schema men det har ju också sin tjusning. Liza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att gå på kurs är utvecklande och kunskap ökar välbefinnandet, så att ägna en helg åt att lära sig nya saker tycker jag är väl spenderad tid.
      Blir nyfiken vad det är för kurs, kikar in hos dig och hoppas få min nyfikenhet stillad ;)
      Ha det bra!

      Radera